HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Tourism Sciences and Industrial Management >
Research Report (Faculty of Tourism Sciences and Industrial Management) >

 
Title :日本の消費者の地域的特質と日本小売企業のローカリゼーションとグローバリゼーション
Title alternative :The Characteristics of Japanese Consumers and Localization and Globalization of Japanese Retail Corporations
Authors :平敷, 徹男
平野, 英一
Authors alternative :Heshiki, Tetsuo
Hirano, Eiichi
Issue Date :28-Jun-2009
Abstract :2005年度~2008年度科学研究費補助金(基盤研究(C))研究成果報告書
研究概要:本研究では、小売業におけるマーケティング・サクセスは、現地適応力がキーとなっていることが明らかにされた。国内においては、九州と沖縄の消費者の地域的特質の相違から地域マーケティングの可能性が示唆された。さらに海外進出についても、チェーン化による標準化より、むしろ地域の特質にあわせてグローバリゼーションを進めることが成功要因であり、ローカリゼーションとグローバリゼーションが表裏一体となったマーケティングの実践が重要である。
Type Local :研究報告書
Publisher :平敷徹男
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/11767
Appears in Collections:Research Report (Faculty of Tourism Sciences and Industrial Management)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
17530323seika.pdf199KbAdobe PDFView/Open