HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Education >
Practice Center for Education of Child Developmental Support Faculty of Education >
Bulletin of Practice Center for Education of Child Developmental Support >
No.2 (2010) >

 
Title :知的に遅れのない広汎性発達障害児童のトータル支援 -指示に反応し怒りを表出する小3男児とのかかわり-
Title alternative :Intellectually without delay pervasive developmental disorder children's total support-small instructions to react and to expressing the anger with 3 boys-
Authors :金城, 明美
浦崎, 武
Authors alternative :Kinjyo, Akemi
Urasaki, Takeshi
Issue Date :Mar-2011
Abstract :知的に遅れのない本児童は、普通学級という集団の中で、指示的な言葉に反応し、注意の持続が難しい。周囲の言葉や態度に怒りを表出させ、行為は暴言と人を叩くという問題行動を引き起こしていた。トータル支援では、個別支援の中で本児の関係形成が行われ、その関係性を大切にしながら集団支援では子どもたちの実態をチームで捉えて、実践のなかで支援のあり方を考えてきた。その結果、トータル支援中の本児は、人を叩く行為が減少した。
Type Local :紀要論文
ISSN :1884-9407
Publisher :琉球大学教育学部附属発達支援教育実践センター
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/20188
Citation :琉球大学教育学部発達支援教育実践センター紀要 no.2 p.147 -153
Appears in Collections:No.2 (2010)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
No2p147.pdf5304KbAdobe PDFView/Open