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No.70 (2007/1) >

 
Title :沖縄県における動物園を活用した理科学習の課題 : 小学生と教員の意識調査結果-
Title alternative :A Survey on Effective Use of Zoo for Natural Science Education in Okinawa
Authors :吉田, 安規良
高嶺, 智徳
松田, 伸也
Authors alternative :Yoshida, Akira
Takamine, Tomonori
Matsuda, Shinya
Issue Date :Jan-2007
Abstract :沖縄県の学校における動物園を活用した理科学習について,琉球大学教育学部附属小学校6年生の児童と理科を主として担当する那覇市の小中学校の教員を対象に意識調査を行った。 その結果,次のことが明らかになった。 (1)小中学校の理科教員は,動物園での理科学習が有効だと認識している (2)動物園は理科の学習の場として,ほとんど活用されていない (3)教育活動では,教員側と動物園側の連携が重要であり,初等中等教育で動物園を活用した学習活動を行うための方法の整備が求められている
It was surveyed opinions to utilize zoo on learning of natural science in elementary and secondary school in Okinawa. A result of consciousness investigation about the natural science learning that utilized zoo for science teachers of elementary and junior high schools in Naha, it became clear that it was not utilized zoo almost for a place of learning of natural science. The science teachers were recognized that natural science learning at zoo will be effective for children. The cooperation of the science teachers and the staff in the zoo was necessary for this activity. And it was necessary to establish the teaching method to do this activity, for them at zoo.
Type Local :紀要論文
ISSN :1345-3319
Publisher :琉球大学教育学部
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/2197
Citation :琉球大学教育学部紀要 no.70 p.125 -140
Appears in Collections:No.70 (2007/1)

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