HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Education >
Practice Center for Education of Child Developmental Support Faculty of Education >
Bulletin of Practice Center for Education of Child Developmental Support >
No.6 (2014) >

 
Title :楽しみのなかから生まれてくる<向かう力>と<受けとめる力>通級指導教室と特別支援学級の合同実践
Title alternative :The power to work on and to receive is born from enjoyment. : Joint practice of the regular class and the special support class.
Authors :崎濱, 朋子
末吉, 麻紀
内間, 貴秋
武田, 喜乃恵
浦崎, 武
Authors alternative :Sakihama, Tomoko
崎浜, 朋子
Sueyoshi, Maki
Uchima, Takaaki
Takeda, Kinoe
Urasaki, Takeshi
Issue Date :31-Mar-2015
Abstract :様々な環境の変化や学校生活の中で見せる彼らの状況から、教師らは、「子ども達の学校生活をより豊かなものにしたい。」と強く願った。そこで、琉球大学教育学部附属発達支援教育実践センターの「トータル支援教室」から得られた「誰かと楽しみを共有することの大切さ」を、普通小学校における「遊びを主体とした集団活動」として教育課程に位置づけて実践した。
Due to the fact that those students are affected by various environmental condition and school life, the teachers strongly hoped that they want to make the school life of children more enriched. Therefore, we have practiced "the importance of sharing the fun with someone" from Total Support Class, derived from Ryukyu University Development Support Education Center, as a playing-centered of group activities placed it a curriculum.
Type Local :紀要論文
ISSN :1884-9407
Publisher :琉球大学教育学部附属発達支援教育実践センター
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/31056
Citation :琉球大学教育学部発達支援教育実践センター紀要 = BULLETIN OF PRACTICE CENTER FOR EDUCATION OF CHILD DEVELOPMENTAL SUPPORT no.6 p.75 -87
Appears in Collections:No.6 (2014)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
No6p075.pdf1078KbAdobe PDFView/Open