HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Law and Letters >
Bulletin >
Ryukyu University economic review >
No.92 (2016/9) >

 
Title :台湾中小製造企業のマーケティング活動に関する調査分析
Title alternative :A Statistical Analysis on the Marketing Behaviors of Taiwanese SME Manufacturers
Authors :王, 恰人
Authors alternative :Wang, Yi Jen
Issue Date :30-Sep-2016
Abstract :中小製造企業は規模の零細性により、経営資源の量と質は大手製造企業のそれより劣っているとされている。そのため、中小製造企業は市場競争の中で生存を図るために、独自の工夫でマーケティング活動を展開しなければならない。そのマーケティング活動の内容を探るのは本稿の目的である。そして中小製造企業が展開したマーケティング活動は市場環境によって相違があるかどうかを確認するために日・台の比較研究も計画されている。本稿はまず台湾の調査結果をまとめる。
Type Local :紀要論文
ISSN :0557-580X
Publisher :琉球大学法文学部
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/36165
Citation :琉球大学経済研究=Ryukyu University Economic Review no.92 p.65 -75
Appears in Collections:No.92 (2016/9)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
No92p65.pdf974KbAdobe PDFView/Open