HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Education >
Bulletin >
高度教職実践専攻(教職大学院)年次報告書 >
No.4 (2020/3) >

 
Title :高等学校数学科の「主体的・対話的で深い学び」を目指した授業改善 : 問題を作る活動を通して数学的な態度の育成を図る授業の実践
Title alternative :Lesson Improvement Aiming for practicing "Proactive, Interactive, and Deep Learning" in High School : Nurturing Mathematical Attitude, Activities to Make Math Problems
Authors :島袋, 智識
Authors alternative :Shimabukuro, Satoshi
Issue Date :1-Mar-2020
Type Local :研究報告書
ISSN :2432-535X
Publisher :琉球大学大学院教育学研究科
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/45725
Citation :琉球大学大学院教育学研究科高度教職実践専攻年次報告書 = The Annual Report of the Professional School for Teacher Education in the Graduate School of Education, Univsersity of the Ryukyus no.4 p.81 -88
Appears in Collections:No.4 (2020/3)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
No4p81.pdf7532KbAdobe PDFView/Open