HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Educational research facilities >
Global Education Instirute >
Peer-reviewed Journal Articles (Global Education Institution)  >

 
Title :ジグソー学習法を応用した教室活動
Authors :山元, 淑乃
Issue Date :30-Jun-2012
Abstract :本稿はジグソー学習法を応用した学習者主体の教室活動の実践報告である。ジグソー学習法を応用した二つの教室活動を紹介し、教師と学習者間のコミュニケーションカードにみられる学習者からのフィードバックを分析し、ジグソー学習法の効果を検証する。また「学習者中心」を目指した授業と「学習者主体」を目指した授業に対する学習者からのフィードバックを分析し、両授業の効果を探る。
Type Local :会議発表論文
ISSN :1745-7165
Publisher :ヨーロッパ日本語教師会
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/45886
Citation :ヨーロッパ日本語教育 : シンポジウム報告・発表論文集 = Japanese language education in Europe no.16 p.83 -87
Appears in Collections:Peer-reviewed Journal Articles (Global Education Institution)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
yamamoto2012AJE16.pdf7644KbAdobe PDFView/Open