HOME    About this site    mypage    Japanese    library    university    Feedback

University of the Ryukyus Repository >
Faculty of Education >
Educational and Clinical Center for Children with Disabilities Faculty of Education >
The bulletin of the Research and Clinical Center for Children with Disabilities >
No.6 (2004) >

 
Title :家庭での読書環境が心の理論の発達に及ぼす効果
Title alternative :The effect of home environment on reading in the development of theory of mind
Authors :嘉数, 朝子
池田, 尚子
友利, 久子
識名, 真紀子
島袋, 恒男
石橋, 由美
Authors alternative :Kakazu, Tomoko
Ikeda, Shoko
Shikina, Makiko
Shimabukuro, Tuneo
Ishibashi, Yumi
Issue Date :31-May-2004
Abstract :本研究では, 幼稚園児と親を対象として, 幼児期の家庭における読書環境と心の理論の発達との関連を検討した。結果は, 対象児が5歳台後半であり心の理論課題は天上効果を示していため, 両者の関連は明確ではなかった。部分的に明らかになった点は, 読み聞かせの頻度や家庭の蔵書数は誤信念の理解と関連していることであった。
Type Local :紀要論文
ISSN :1345-0476
Publisher :琉球大学教育学部附属障害児教育実践センター
URI :http://hdl.handle.net/20.500.12000/5104
Citation :琉球大学教育学部障害児教育実践センター紀要 = The bulletin of the Research and Clinical Center for Handicapped Children no.6 p.87 -97
Appears in Collections:No.6 (2004)

Files in This Item:

File Description SizeFormat
KJ00004249301.pdf924KbAdobe PDFView/Open